OBCHODNÉ PODMIENKY INTERNETOVÉHO OBCHODU OCHNIK A SLUŽIEB POSKYTOVANÝCH ELEKTRONICKY
(ďalej len ako „Obchodné podmienky“) | |||
§ 1 Slovník pojmov | |||
1.
|
Predávajúci - spoločnosť OCHNIK SK s.r.o. Adresa: Tvrdého 783/4, 01001 Žilina, Slovensko, IČO: 56285981, DIČ: 2122263352, IČ DPH (číslo VAT): SK2122263352, tel. číslo:
| ||
2.
|
Obhod - webová stránka vo vlastníctve Predávajúceho, dostupná pod doménou www.ochnik.sk
| ||
3.
|
Zákazník - každý subjekt, ktorý zadáva alebo má v úmysle zadať Objednávku v Obchode alebo využíva alebo má v úmysle využívať služby poskytované elektronicky.
| ||
4.
|
Spotrebiteľ - Zákazník, ktorý je fyzickou osobou, ktorá prostredníctvom Obchodu uskutočňuje alebo má v úmysle uskutočniť právny úkon, ktorý priamo nesúvisí s jej povolaním alebo obchodnou činnosťou alebo ktorý nemá pre túto osobu profesionálny charakter, vyplývajúci najmä z predmetu jej podnikateľskej činnosti, v zmysle zákona č. 455/1991 Sb o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon).
| ||
5.
|
Tovar - hnuteľná vec, ktorá je k dispozícii na predaj v Obchode, najmä oblečenie, doplnky a kožený tovar.
| ||
6.
|
Objednávka - prejav vôle Zákazníka uzatvoriť zmluvu o predaji Tovaru na diaľku prostredníctvom Obchodu alebo zmluvu o predaji Tovaru a poskytovaní Doplnkových služieb, zadaný prostredníctvom interaktívneho formulára dostupného v Obchode.
| ||
7.
|
Doplnkové služby - služby dostupné v Obchode, ktoré nie sú službami poskytovanými elektronicky, najmä služba dekoratívneho balenia, ktorú si Zákazník môže objednať len v prípade, že si zároveň objednáva Tovar.
| ||
8.
|
Pracovný deň - ktorýkoľvek deň od pondelka do piatku s výnimkou dní uvedených v § 1 a §2 zákona č. 241/1993 Z.z. o štátnych sviatkoch, dňoch pracovného pokoja a pamätných dňoch v znení neskorších predpisov.
| ||
9.
|
Elektronicky poskytovaná služba - služba dostupná na www.ochnik.sk, ktorú Predávajúci poskytuje Zákazníkovi elektronicky za podmienok uvedených v týchto Obchodných podmienkach.
| ||
10.
|
Obchodné podmienky - tento dokument stanovuje pravidlá pre uzatváranie a plnenie kúpnych zmlúv a zmlúv o Doplnkových službách v Obchode a pre poskytovanie služieb elektronickými prostriedkami.
| ||
§ 2 VŠEOBECNÉ USTANOVENIA | |||
1.
|
Obchodné podmienky stanovujú pravidlá:
| ||
|
1)
|
poskytovania elektronických služieb Predávajúcim Zákazníkom, spočívajúce najmä vo vytvorení a vedení Zákazníckeho účtu, zasielaní Newsletteru Zákazníkom a umožnení Zákazníkom používať interaktívny Objednávkový formulár,
| |
|
2)
|
uzatvoriť a plniť kúpnu zmluvu na Tovar prezentovaný v Obchode a Doplnkové služby poskytované Predávajúcim pri príležitosti predaja.
| |
2.
|
Zákazníkom Obchodu môže byť len:
| ||
|
1)
|
plnoletá fyzická osoba alebo
| |
|
2)
|
právnická osoba.
| |
3.
|
Na používanie Obchodu je potrebné mať zariadenie, ktoré umožňuje prístup na internet, aktívny e-mail a prehliadač webových zdrojov, ktorý dokáže zobrazovať webové stránky: Mozilla FireFox 30.x alebo novšia, Google Chrome 35.x alebo novšia, Microsoft Internet Explorer 10.0 alebo novšia. Používanie niektorých aplikácií Obchodu môže závisieť od inštalácie Java, Java Script alebo iného softvéru určeného Predávajúcim v súvislosti s týmito aplikáciami a od akceptovania súborov cookie.
| ||
4.
|
Náklady vyplývajúce z používania internetu Zákazníkom sa riadia cenníkom telekomunikačného operátora alebo poskytovateľa prístupu na internet, ktorý Zákazník využíva. Tieto náklady a všetky ostatné náklady spojené s poskytovaním technických podmienok uvedených v bode 3 vyššie znáša Zákazník.
| ||
5.
|
Zákazník môže kontaktovať Predávajúceho rýchlo a účinne vo všetkých záležitostiach, ktoré sú predmetom týchto Obchodných podmienok, a to e-mailom ([email protected]), telefonicky na infolinke (v pracovných dňoch v čase uvedenom na úvodnej stránke obchodu) a písomne listom na adresu uvedenú v § 1 ods. 1 týchto Obchodných podmienok.
| ||
6.
|
Všetka elektronická korešpondencia zasielaná Predávajúcim podlieha antivírusovej ochrane a je určená len určenému Zákazníkovi.
| ||
§ 3 ELEKTRONICKÉ SLUŽBY V OBCHODE | |||
1.
|
V Obchode sú Zákazníkom k dispozícii nasledujúce služby poskytované elektronicky Predávajúcim:
| ||
|
1)
|
účtovná služba vrátane jej zriadenia a vedenia v rámci Obchodu;
| |
|
2)
|
Objednávkový formulár;
| |
|
3)
|
Služba zasielania noviniek.
| |
2.
|
Pri uzatvorení zmluvy o poskytnutí služby účtu, ako aj pri účinnom zadaní Objednávky prostredníctvom služby Objednávkového formulára sa okrem splnenia ostatných podmienok stanovených pre každú z týchto služieb vyžaduje aj potvrdenie Zákazníka, že sa oboznámil s týmito Obchodnými podmienkami a zásadami ochrany osobných údajov Predávajúceho.
| ||
3.
|
Využívanie ktorejkoľvek z vyššie uvedených elektronických služieb nesmie Zákazník žiadnym spôsobom využívať na poskytovanie nezákonného obsahu.
| ||
4.
|
Aby mohol Zákazník naplno využívať všetky funkcie Obchodu, môže si zriadiť individuálny účet, v ktorom sa budú zhromažďovať údaje poskytnuté Zákazníkom a informácie o Objednávkach, ktoré Zákazník uskutočnil prostredníctvom Obchodu (vrátane vrátenia Tovaru alebo reklamácií), získaných zľavách, obľúbených produktoch a odberoch noviniek, ktoré Zákazník uskutočnil.
| ||
5.
|
Podľa bodu 6 tohto § je na zriadenie účtu potrebné, aby Zákazník vyplnil registračný formulár, v ktorom musí zadať svoje prihlasovacie meno (e-mailovú adresu) a zvoliť si heslo a následne ho potvrdiť výberom možnosti "Registrovať" (alebo inej s rovnakým obsahom). Pri registrácii môže Zákazník uviesť aj ďalšie údaje, ktoré sa použijú pri zadávaní Objednávok. Najneskôr do 1 pracovného dňa po vykonaní vyššie uvedených úkonov obdrží Zákazník od Predávajúceho na uvedenú e-mailovú adresu správu potvrdzujúcu registráciu, ktorá obsahuje odkaz, ktorého otvorením Zákazníkom dôjde k uzatvoreniu zmluvy o poskytovaní služby účtu.
Účet je možné vytvoriť aj pri zadávaní Objednávky zaškrtnutím príslušného políčka v Objednávkovom formulári a následným otvorením odkazu obsiahnutého v registračnej správe Predávajúceho uvedenej v predchádzajúcej vete. | ||
6. | Zákazník si tiež môže vytvoriť účet v Obchode a prihlásiť sa doň prostredníctvom svojho existujúceho účtu na sociálnej sieti Facebook, Google alebo 1 prihlásením z WP. Na tento účel Zákazník použije používateľské meno a heslo svojho účtu na sociálnej sieti a takto vytvorený účet v Obchode bude Zákazníkovi pridelený na základe údajov poskytnutých poskytovateľom služby sociálneho účtu. | ||
7.
|
Služba účtu sa poskytuje bezplatne. Vytvorenie účtu nie je potrebné na používanie Obchodu, ani na zadanie Objednávky. Účet však uľahčuje zadávanie Objednávok, ktoré sa po prihlásení Zákazníka do jeho účtu zakaždým zaregistrujú v tomto účte spolu s údajmi, ktoré Zákazník poskytol pri zadávaní Objednávky.
| ||
8.
|
Po prihlásení do svojho účtu môže Zákazník opraviť alebo aktualizovať údaje poskytnuté pri registrácii alebo neskôr, s výnimkou prihlasovacieho mena (e-mailovej adresy), ku ktorému bude účet priradený. Uvedená možnosť nemusí byť k dispozícii v prípade prihlásenia prostredníctvom sociálneho účtu uvedeného v bodu 6 tohto §.
| ||
9.
|
Služba účtu sa poskytuje na dobu neurčitú.
| ||
10.
|
Predajca má právo prerušiť poskytovanie služieb účtu, ak Zákazník počas 3 rokov po sebe nezadal žiadnu Objednávku zo svojho účtu. Ukončenie služby účtu má za následok vymazanie všetkých údajov uložených na tomto účte. Predávajúci vopred informuje Zákazníka o svojom zámere ukončiť službu účtu a vymazať údaje uložené na účte zaslaním oznámenia na e-mailovú adresu uvedenú v účte Zákazníka. Ak Zákazník do 30 dní od doručenia takéhoto oznámenia výslovne požiada, a to písomne na adresu uvedenú v § 1 ods. 1 týchto Obchodných podmienok alebo prostredníctvom e-mailovej adresy [email protected], o pokračovanie služby účtu, Predávajúci upustí od svojho zámeru ukončiť účet a vymazať údaje v ňom uložené. Ak Zákazník takúto žiadosť v lehote uvedenej v predchádzajúcej vete nepodá, zmluva o poskytovaní služieb účtu sa uplynutím tejto lehoty ukončí, čo bude mať za následok zrušenie účtu Zákazníka v Obchode spolu s vymazaním všetkých údajov v ňom uložených.
| ||
11.
|
Zákazník môže kedykoľvek a bez udania dôvodu zrušiť službu účtu, čo sa rovná žiadosti o vymazanie všetkých údajov, ktoré sú na ňom uložené. Zákazník môže zrušiť službu účtu kliknutím na možnosť "Odstrániť účet" (alebo jej ekvivalent) dostupnú po prihlásení sa do účtu alebo zaslaním príslušnej žiadosti Predávajúcemu prostredníctvom e-mailu na adresu [email protected]. Odoslanie takejto žiadosti zo strany Zákazníka alebo výber možnosti "Odstrániť účet" bude mať za následok ukončenie zmluvy o poskytovaní služby účtu a vymazanie účtu spolu s vymazaním všetkých údajov, ktoré sú na ňom uložené.
| ||
12.
|
Predajca umožňuje zadávať Objednávky na tovar prezentovaný v Obchode a doplnkové služby vyplnením interaktívneho Objednávkového formulára.
| ||
13.
|
Vyplnenie objednávkového formulára spočíva vo výbere objednaného Tovaru pridaním do "nákupného košíka" a následným zadaním určitých údajov a výberom spôsobu doručenia a platby podľa následných pokynov zobrazených v Objednávkovom formulári a potvrdením Objednávky výberom možnosti "Objednať a zaplatiť" (alebo iným potvrdením Objednávky s povinnosťou platby).
| ||
14.
|
V Objednávkovom formulári je okrem druhu a počtu objednaného Tovaru a údajov o zvolenom spôsobe doručenia a platby potrebné uviesť aj nasledujúce údaje Zákazníka: meno a priezvisko, adresu doručenia, e-mailovú adresu a telefónne číslo. Je možné uviesť aj ďalšie údaje na účely fakturácie (v prípade právnickej osoby, vrátane názvu spoločnosti a daňového identifikačného čísla). Ak je Objednávkový formulár vyplnený Zákazníkom po prihlásení sa do jeho osobného účtu, vyššie uvedené údaje sa vyplnia automaticky na základe údajov poskytnutých Zákazníkom pri registrácii účtu alebo neskôr, prípadne na základe údajov poskytnutých poskytovateľom služieb sociálneho účtu, prostredníctvom ktorého sa Zákazník prihlásil do Obchodu, pričom Zákazník má možnosť ich úpravy až do momentu potvrdenia Objednávky výberom možnosti "Objednať a zaplatiť" (alebo iného ekvivalentu).
| ||
15.
|
Zmluva o elektronickom poskytovaní služby Objednávkového formulára nadobúda účinnosť, keď je sprístupnená na účely podania Objednávky. Služba Objednávkového formulára má jednorazový charakter a zaniká, keď Zákazník zadá Objednávku spôsobom uvedeným v § 4.7 alebo keď Zákazník prestane používať Objednávkový formulár pred zadaním Objednávky uvedeným spôsobom. Služba Objednávkový formulár sa poskytuje bezplatne.
| ||
16.
|
Predávajúci poskytuje službu Newsletter, ktorá spočíva v zasielaní informácií o Tovaroch, službách, akciách, ponukách, akciách a podujatiach Predávajúceho prostredníctvom e-mailu. Využívanie služby Newsletter vyžaduje od Zákazníka poskytnutie e-mailovej adresy, na ktorú bude Newsletter zasielaný. Prihlásenie sa na službu Newsletter sa uskutočňuje prostredníctvom:
| ||
|
1)
|
vloženie e-mailovej adresy Zákazníkom do uvedeného poľa ("Newsletter") na webovej stránke Obchodu,
| |
|
2)
|
potvrďte zadanie klávesom Enter alebo kliknutím na pole "Prihlásiť sa" (alebo iný ekvivalentný obsah),
| |
|
3)
|
kliknutím na odkaz v správe Predávajúceho zaslanej na uvedenú e-mailovú adresu, čo znamená potvrdenie želania prihlásiť sa k odberu noviniek a zároveň súhlas so zasielaním obchodných informácií touto formou v súlade so zákonom č. 452/2021 o elektronických komunikáciách a súvisiacimi právnymi predpismi.
| |
|
Žiadosť službu Newsletter sa môže uskutočniť aj zaškrtnutím príslušného políčka (checkboxu) počas registrácie účtu alebo pri zadávaní Objednávky a následným kliknutím na odkaz uvedený v časti 3 vyššie. Po splnení vyššie uvedených podmienok je zmluva o službe Newsletter uzatvorená.
| ||
17.
|
Služba Newsletter sa poskytuje bezplatne na dobu neurčitú. Zákazník môže túto službu kedykoľvek zrušiť bez uvedenia dôvodu, a to:
| ||
|
1)
|
kliknutím na odkaz na konci každého e-mailu obsahujúceho Newsletter;
| |
|
2)
|
žiadosťou prostredníctvom e-mailu na adresu: [email protected];
| |
|
3)
|
ak používa službu účtu - zrušením zaškrtnutia príslušného políčka (checkboxu) a kliknutím na políčko "Uložiť" (alebo ekvivalentné políčko).
| |
|
Vykonanie ktorejkoľvek z činností uvedených v bodoch 1 - 3 vyššie bude mať za následok ukončenie zmluvy o poskytovaní služieb Newsletter.
| ||
§ 4 PREDKLADANIE OBJEDNÁVOK A PREDAJNÁ ZMLUVA | |||
1.
|
Predmetom predaja je Tovar prezentovaný Obchodom a označený ako dostupný v čase odoslania Objednávky. Akýkoľvek obsah prezentovaný v Obchode nepredstavuje ponuku na uzavretie zmluvy v zmysle Občianskeho zákonníka alebo Obchodného zákonníka.
| ||
2.
|
Výnimočne sa môže stať, že v prípade súbežných Objednávok toho istého Tovaru viacerými Zákazníkmi nebude vybraný Tovar k dispozícii. V takejto situácii bude Zákazník informovaný, že jeho Objednávka nemôže byť vybavená.
| ||
3.
|
Ceny Tovaru uvedené v Obchode sú uvedené v EURO a zahŕňajú DPH. Ceny nezahŕňajú náklady na doručenie a akékoľvek náklady vyplývajúce zo spôsobu platby, ktorý si Zákazník zvolil.
| ||
4.
|
Predávajúci predáva Tovar prezentovaný v Obchode na Slovensku a do vybraných krajín Európy, ktoré sú uvedené na webovej stránke Obchodu v časti "Náklady na doručenie".
| ||
5.
|
Všetok Tovar prezentovaný v Obchode je nový.
| ||
6.
|
Predávajúci má právo meniť ceny Tovaru, zavádzať a sťahovať Tovar, poskytovať zľavy na konkrétny Tovar a vykonávať a rušiť propagačné akcie. Zmeny sa môžu týkať aj Tovaru pridaného Zákazníkom do nákupného košíka - kým Zákazník nezvolí možnosť "Objednať a zaplatiť" (alebo iný ekvivalent).
| ||
7.
|
Vyplnenie Objednávkového formulára vyplneného výberom možnosti "Objednať a zaplatiť" (alebo inej rovnocennej možnosti) znamená podanie Objednávky a vyjadrenie vôle Zákazníka uzavrieť kúpnu zmluvu na Tovar v počte, za cenu a za podmienok uvedených v Objednávke a v týchto Obchodných podmienkach.
| ||
8.
|
V poslednom kroku, v ktorom si Zákazník môže vybrať možnosť "Objednať a zaplatiť" (alebo inú rovnocennú možnosť), sa vo formulári Objednávky zobrazí súhrn Objednávky s uvedením celkovej ceny objednaného Tovaru a odmeny za prípadné Doplnkové služby, ktoré si Zákazník objednal, vrátane daní, ako aj prípadných poplatkov za prepravu alebo doručenie Tovaru v závislosti od Zákazníkom zvolených možností platby a doručenia a prípadných ďalších nákladov.
| ||
9.
|
Ak si Zákazník v Objednávkovom formulári zvolil možnosť platby prostredníctvom elektronických platobných systémov, potom sa po zvolení možnosti "Objednať a zaplatiť" (alebo inej rovnocennej možnosti) zobrazí informácia o čísle Objednávky Zákazníka spolu s odkazom (pole "Zaplatiť") na vykonanie platby prostredníctvom elektronických platobných systémov. Táto informácia je rovnocenná s vyhlásením Predávajúceho o prijatí ponuky na uzavretie kúpnej zmluvy za podmienok uvedených v Objednávke a Obchodných podmienkach.
| ||
10.
|
Ak si Zákazník v Objednávkovom formulári zvolil možnosť platby na dobierku, bezprostredne po odoslaní Objednávky dostane od Predávajúceho e-mailovú správu, v ktorej bude vyzvaný, aby klikol na odkaz v nej uvedený - najneskôr do 24 hodín od prijatia správy. Uvedená správa sa rovná vyjadreniu Predávajúceho o prijatí ponuky na uzavretie kúpnej zmluvy za podmienok uvedených v Objednávke a v Obchodných podmienkach - za predpokladu, že Zákazník klikne na odkaz do 24 hodín od prijatia správy. V prípade, že Zákazník v uvedenej lehote neklikne, Objednávka nebude vybavená, ale Zákazník môže následne zadať novú Objednávku.
| ||
11.
|
Bezprostredne po uzavretí kúpnej zmluvy na Tovar bude Zákazníkovi na jeho e-mailovú adresu zaslaný e-mail potvrdzujúci uzavretie kúpnej zmluvy. V obsahu tejto správy Zákazník obdrží individualizované číslo Objednávky, ktorého poskytnutie umožní Zákazníkovi okrem iného zistiť stav Objednávky.
| ||
12.
|
Dokladom o kúpe je faktúra, ktorú Zákazník dostane elektronicky buď spolu s Tovarom, alebo v samostatnej zásielke. Zákazník splnomocňuje Predávajúceho, aby mu faktúru zasielal elektronicky na e-mailovú adresu uvedenú Zákazníkom, pokiaľ Zákazník výslovne neoznámi Predávajúcemu, že si ju želá dostávať v papierovej forme.
| ||
§ 5 PLATBY | |||
1.
|
Predávajúci poskytuje tieto spôsoby platby:
| ||
|
1)
|
on-line prostredníctvom elektronických platobných systémov (vrátane platobných kariet: Visa a Mastercard);
| |
|
2)
|
dobierka pri prevzatí od kuriéra.
| |
|
3)
|
Platba bankovým prevodom - Jedná sa o klasickú úhrada na bankový účet. Po odoslaní Objednávky Vám bude zaslaný email s údajmi k úhrade. Vašu Objednávku začneme spracovávať, akonáhle bude Vaša úhrada pripísaná na účet. Pre úhradu môžete použiť nasledovný účet: PKO BP, Kód BIC (Swift): BPKOSKBB, číslo účtu: SK80 8450 0000 0002 0000 4049. Ako variabilný symbol použite číslo faktúry.
| |
|
Predávajúci neakceptuje klasické prevody, a preto Zákazníkovi nebude oznámené číslo bankového účtu pre takýto prevod (napr. na pošte).
| ||
2.
|
Zákazník si vyberie jeden z vyššie uvedených spôsobov platby zaškrtnutím príslušného políčka v Objednávkovom formulári, s tým, že výber dobierky je možný len pri doručení rámci Slovenskej republiky a nie je možný v prípade výberu možnosti vyzdvihnutia Tovaru v predajni Predávajúceho. Celková cena za objednaný Tovar alebo služby spolu s poplatkami za dopravu alebo doručenie a prípadnými ďalšími nákladmi sa môže líšiť v závislosti od spôsobu platby zvoleného Zákazníkom, ktorý bude uvedený v Objednávkovom formulári vedľa príslušného poľa na výber spôsobu platby.
| ||
3.
|
Podľa bodu 5 tohto § by mal Zákazník, ktorý vykonáva platbu prostredníctvom elektronických platobných systémov, uhradiť všetky náklady vyplývajúce z Objednávky uvedené v § 4 ods. 8 (t. j. uvedené v súhrne Objednávky) do 24 hodín od uzavretia kúpnej zmluvy, ako je definované v súlade s § 4 ods. 9 týchto Obchodných podmienok.
| ||
4.
|
Podľa bodu 5 tohto § má Predávajúci v prípade nezaplatenia zo strany Zákazníka v období uvedenom v bode 3 vyššie právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez toho, aby stanovil Zákazníkovi dodatočnú lehotu na zaplatenie. V takomto prípade bude Zákazníkovi zaslaná e-mailová správa o zrušení Objednávky, čo znamená odstúpenie od kúpnej zmluvy zo strany Predávajúceho. Na dôsledky odstúpenia od kúpnej zmluvy zo strany Predávajúceho podľa tohto bodu sa nevzťahuje bod 10 tohto §.
| ||
5. | Zákazníci platiaci prostredníctvom elektronických platobných systémov môžu využiť ponuku odloženej platby a zaplatiť za Objednávku do 30 alebo 45 dní v závislosti od dostupných možností a za určitých podmienok si platbu rozložiť aj na splátky. Informácie o dostupných možnostiach odloženej alebo splátkovej platby sú k dispozícii na webovej stránke Predávajúceho https://ochnik.sk/sposob-platby (dostupné aj výberom možnosti "Platby" v spodnej časti úvodnej stránky Obchodu). | ||
6. | Odklad platby nemá vplyv na ostatné práva a povinnosti Zákazníka vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej s Predávajúcim, najmä sa nijakým spôsobom nevzdáva ani neobmedzuje práva v prípade nesúladu Tovaru so zmluvou alebo práva odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote uvedenej v § 10. | ||
7. | Podľa § 8 ods. 3 týchto Obchodných podmienok, ak Zákazník nezaplatí v lehote splatnosti odloženú platbu alebo nezaplatí včas ktorúkoľvek splátku ceny, má Predávajúci právo odstúpiť od zmluvy bez toho, aby určil Zákazníkovi dodatočnú lehotu na zaplatenie. V takom prípade bude Zákazníkovi zaslaný e-mail o odstúpení od zmluvy zo strany Predávajúceho. Na dôsledky odstúpenia od zmluvy zo strany Predávajúceho podľa tohto bodu sa nevzťahuje bod § 10. | ||
§ 6 DOPRAVA | |||
1.
|
Informácie o nákladoch na doručenie sú uvedené v Objednávkovom formulári - v poslednom kroku, ktorý umožňuje Zákazníkovi vybrať možnosť "Objednať a zaplatiť" (alebo iný ekvivalent) a v e-maile potvrdzujúcom Objednávku Zákazníka. Náklady na doručenie znáša Zákazník, s výhradou bodu 3 nižšie.
| ||
2.
|
Poplatok za dodanie sa uvádza na predajnom doklade ako samostatná položka. Ak poplatok zaplatí Predávajúci v súlade s bodom 3 nižšie, položka poplatok za dodanie sa na predajnom doklade neuvádza.
| ||
3.
|
Podrobný cenník a dodacie podmienky týkajúce sa výberu spôsobu doručenia, formy platby a informácie o hraničných hodnotách Objednávok, na ktoré sa vzťahuje doručenie zdarma, nájdete na webovej stránke Obchodu v časti "Náklady na doručenie". Ak hodnota Objednávky spracovanej na Slovensku presiahne sumu uvedenú v stĺpci "NA OBJEDNÁVKY PLATÍ DOPRAVA ZDARMA NAD", náklady na doručenie hradí Predávajúci, t. j. Zákazník náklady na doručenie nehradí.
| ||
4.
|
Doručenie sa uskutoční prostredníctvom kuriérskej spoločnosti na adresu uvedenú v Objednávkovom formulári. Tovar je možné vyzdvihnúť aj v niektorej z predajní Predávajúceho. Rozhodnutie o tom, prostredníctvom ktorej spoločnosti bude doručenie alebo vyzdvihnutie Tovaru v predajni Predávajúceho uskutočnené, urobí Zákazník zaškrtnutím príslušného políčka v Objednávkovom formulári. Adresa dodania Tovaru uvedená Zákazníkom (vrátane adresy vybranej predajne Predávajúceho), je miestom plnenia zo strany Predávajúceho.
| ||
5.
|
Predávajúci dodáva Tovar len do vybraných európskych krajín, ktoré sú uvedené v tabuľke na stránke Obchodu v časti "Náklady-na-doručenie".
| ||
6.
|
Dodávky do európskych krajín okrem Slovensko sa uskutočňujú len na Objednávky zaplatené prostredníctvom elektronického platobného systému.
| ||
7.
|
Dodávky sa uskutočnia do 14 kalendárnych dní.
| ||
8.
|
Dodanie prebieha:
| ||
|
1)
|
v prípade výberu možnosti platby na dobierku - od momentu, keď Zákazník klikne na odkaz potvrdzujúci zadanie Objednávky v súlade s § 4 ods. 10,
| |
|
2)
|
v prípade výberu možnosti elektronickej platby - od okamihu autorizácie platby systémom.
| |
9.
|
Pri preberaní zásielky s Tovarom doručenej kuriérom je Zákazník povinný ju skontrolovať (podľa § 616 a 618 Občianskeho zákonníka). V prípade poškodenia zásielky Predávajúci požaduje, aby Zákazníci, ktorí nie sú Spotrebiteľmi, spísali za prítomnosti dopravcu škodový protokol a bezodkladne o tom informovali Predávajúceho. Na reklamácie týkajúce sa škôd vzniknutých počas doručovania zásielky podané Zákazníkmi, ktorí nie sú Spotrebiteľmi, bez priloženého škodového protokolu sa nebude prihliadať.
| ||
§ 7 DOPLNKOVÉ SLUŽBY | |||
1.
|
Pri Objednávke Tovaru si môže Zákazník zároveň objednať službu Dekoratívneho balenia Tovaru u Predávajúceho. Cena tejto služby je uvedená v Objednávkovom formulári a znáša ju Zákazník. Za účelom objednania tejto služby Zákazník v Objednávkovom formulári označí príslušné pole.
| ||
2.
|
Ak Obchodné podmienky neustanovujú inak, ustanovenia o spôsobe a okamihu uzavretia kúpnej zmluvy a o vzájomných právach a povinnostiach zmluvných strán sa primerane vzťahujú aj na zmluvu o poskytovaní služby dekoratívneho balenia Tovaru.
| ||
§ 8 ZODPOVEDNOSŤ PREDÁVAJÚCEHO ZA ZHODU TOVARU A SLUŽBY SO ZMLUVOU | |||
1.
|
V prípade Zákazníkov, ktorí sú Spotrebiteľmi, zodpovedá Predávajúci za nesúlad Tovaru so zmluvou na základe zásad uvedených v § 615 - 617 Občianskeho zákonníka. Voči ostatným Zákazníkom zodpovedá Predávajúci za vady Tovaru (záruka) na základe zásad uvedených v § 618 a 619 Občianskeho zákonníka. Bez ohľadu na vyššie uvedené nesie Predávajúci všeobecnú zodpovednosť voči všetkým svojim Zákazníkom za nesplnenie alebo nesprávne splnenie kúpnej zmluvy na základe zásad uvedených v ustanoveniach Občianskeho zákonníka.
| ||
2.
|
Predovšetkým, ak Tovar nie je v súlade so zmluvou, môže Zákazník požadovať jeho opravu (odstránenie vady) alebo výmenu, môže podať žiadosť o zníženie kúpnejceny alebo môže odstúpiť od zmluvy - za podmienok podrobne uvedených v ustanoveniach 19 a nasl. zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.. V uvedených ustanoveniach je tiež uvedené, za akých okolností takéto práva Zákazníkovi neprislúchajú a kedy môže Predávajúci odmietnuť uviesť Tovar do súladu so zmluvou alebo tak urobiť iným spôsobom, ako si zvolil Zákazník.
| ||
3.
|
Zákazník, ktorý je Spotrebiteľom, sa môže zdržať zaplatenia kúpnej ceny, kým Predávajúci nesplní svoje povinnosti vyplývajúce z nesúladu Tovaru so zmluvou.
| ||
4. | Zákazník môže podať reklamáciu na webovej stránke Predávajúceho https://ochnik.sk/rga/complaint/order (dostupná aj výberom možnosti "Záruka a reklamácie" v spodnej časti domovskej stránky Obchodu a následným kliknutím na odkaz https://ochnik.sk/navraty), a to vyplnením tam uvedeného interaktívneho formulára a dodržaním pokynov v ňom uvedených. | ||
5.
|
Klient môže podať sťažnosť aj písomne na adresu: Obchod OCHNIK, OC LAUGARICIO, 7271 Belá, 911 01 Trenčín, Slovensko alebo e-mailom na adresu: [email protected]. Na tento účel môže Zákazník použiť reklamačný formulár , ktorý sa nachádza tu:
| ||
|
1)
|
Vyplňte reklamačný formulár, ktorý nájdete tu:
Reklamačný formulár môže formulovať aj sám Zákazník, v takom prípade odporúčame uviesť kontaktné údaje Zákazníka a podrobne opísať dôvody reklamácie a požiadavky voči Predávajúcemu.
| |
6.
|
Zákazníci, ktorí využívajú služby účtu, môžu po prihlásení do svojho účtu podať reklamácie aj na príslušnej karte internetového Obchodu
| ||
7. | Pri podávaní reklamácie sa odporúča (a vo vzťahu k Zákazníkovi, ktorý nie je Spotrebiteľom, vyžaduje) priložiť predajný doklad alebo jeho fotokópiu. Na reklamácie podané Zákazníkom, ktorý nie je Spotrebiteľom, bez priloženého predajného dokladu sa nebude prihliadať. | ||
8. | Reklamácia môže byť zaslaná aj v jednej zásielke spolu s vráteným Tovarom - ak Zákazník požaduje jeho opravu alebo výmenu alebo odstúpi od zmluvy. V tomto prípade môže Zákazník osobitne zaslať reklamáciu spolu s Tovarom spôsobom uvedeným v bode 14 tohto §. | ||
9. |
Predávajúci môže za účelom objasnenia akýchkoľvek nejasností týkajúcich sa reklamácie kontaktovať Zákazníka prostredníctvom ním uvedeného spôsobu komunikácie.
| ||
10.
|
Lehota na vybavenie reklamácie je 30 dní odo dňa jej oznámenia Predávajúcemu.
| ||
11.
|
Zákazník je povinný sprístupniť Tovar, ktorý je predmetom opravy alebo výmeny, Predávajúcemu. Predávajúci vyzdvihne Tovar od Zákazníka na svoje náklady.
| ||
12.
|
Predávajúci je povinný uhradiť Zákazníkovi dlžné sumy v dôsledku uplatnenia práva Zákazníka na zníženie ceny v dôsledku reklamácie Tovaru, a to bezodkladne, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia vyhlásenia Zákazníka, o znížení ceny.
| ||
13. | V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy Zákazník bezodkladne vráti Tovar na náklady Predávajúceho na adresu: Obchod OCHNIK, OC LAUGARICIO, 7271 Belá, 911 01 Trenčín, Slovensko. Predávajúci vráti Zákazníkovi kúpnu cenu bezodkladne, najneskôr do 14 dní odo dňa prijatia Tovaru alebo dokladu o jeho zaslaní späť. Predávajúci vráti kúpnu cenu rovnakým spôsobom platby, aký použil Zákazník, pokiaľ sa Zákazník výslovne nedohodol na inom spôsobe vrátenia kúpnej ceny, ktorý pre Zákazníka nepredstavuje žiadne náklady. | ||
14. | Spory medzi Predávajúcim a Spotrebiteľom je možné riešiť v rámci alternatívneho riešenia sporov. Orgánom na riešenie takýchto sporov je Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava 27, Slovenská republika, IČO: 17 33 19 27, adresa na doručovanie je: Slovenská obchodná inšpekcia, ústredný inšpektorát, Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov, Bajkalská 21/A, p. p. 29, 827 99 Bratislava 27, adresa pre podanie v elektronickej podobe: [email protected], tel. číslo: +421 (0)2/58 27 21 23, +421 (0)2/58 27 21 41. | ||
15. | Popredajné služby týkajúce sa Tovaru zakúpeného Zákazníkom, ako sú úpravy na žiadosť Zákazníka alebo oprava mechanického poškodenia, za ktoré Predávajúci nezodpovedá, sa poskytujú výlučne v kamenných predajniach Predávajúceho. Využitie týchto služieb je plne na náklady Zákazníka a vyžaduje, aby sa Zákazník so zakúpeným Tovarom zakaždým dostavil do vybranej kamennej predajne Predávajúceho. | ||
16. | Všeobecná zákonná záručná doba je pre Spotrebiteľa v trvaní 24 mesiacov od doručenia Tovaru alebo poskytnutia služby a v tejto dobe je Spotrebiteľ oprávnený uplatniť si zodpovednosť za vady voči Predávajúcemu niektorým zo spôsobov uvedených v týchto Obchodných podmienkach. | ||
§ 9 REKLAMÁCIE TÝKAJÚCE SA ELEKTRONICKÝCH SLUŽIEB | |||
1.
|
Zákazník môže tiež podať Predávajúcemu reklamáciu na neplnenie alebo nesprávne plnenie služieb uvedených v § 3. Za týmto účelom môže Zákazník kontaktovať Predávajúceho e-mailom na - [email protected] alebo písomne listom na adresu:
| ||
|
|
|
Obchod OCHNIK
OC LAUGARICIO 7271 Belá, 911 01 Trenčín, Slovensko |
2.
|
Reklamácia uvedená v bode 1 tohto § by mala obsahovať druh požiadavky a údaje umožňujúce Predávajúcemu kontaktovať Zákazníka vrátane aspoň e-mailovej adresy.
Predajca môže Zákazníka požiadať o doplnenie reklamácie. | ||
3.
|
Predávajúci je povinný odpovedať Zákazníkovi na reklamáciu uvedenú v bode 1 najneskôr do 30 dní odo dňa jej doručenia - na e-mailovú adresu uvedenú Zákazníkom alebo písomne na Zákazníkom uvedenú korešpondenčnú adresu.
| ||
§ 10 ODSTÚPENIE OD ZMLUVY | |||
1.
|
Spotrebiteľ môže v lehote 30 dní odstúpiť od kúpnej zmluvy na Tovar zakúpený v Obchode bez uvedenia dôvodu a bez znášania akýchkoľvek nákladov, s výnimkou nákladov uvedených v bodoch 10, 11 a 14 tohto §. Lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť odo dňa doručenia Tovaru (t.j. odo dňa prevzatia Tovaru Spotrebiteľom alebo treťou osobou, ktorá nie je prepravcom určeným Spotrebiteľom). Ak kúpna zmluva obsahuje viacero Tovarov, ktoré sa dodávajú samostatne, po dávkach alebo po častiach, lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť od dodania posledného Tovaru alebo poslednej časti Objednávky
| ||
2. | Lehota na odstúpenie od zmluvy o poskytovaní služby dekoratívneho balenia Tovaru začína plynúť odo dňa uzavretia tejto zmluvy. Spotrebiteľ však stráca právo na odstúpenie od zmluvy vo vzťahu k tejto službe, akonáhle ju Predávajúci v plnom rozsahu vykoná. | ||
3. | Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy podaním vyhlásenia o odstúpení od zmluvy Predávajúcemu. Toto vyhlásenie môže byť urobené v akejkoľvek forme, a to aj na tlačive, ktorého vzor tvorí prílohu č. 2 zákona č. 108/2024 o ochrane spotrebiteľa. | ||
4.
|
Spotrebiteľ môže predložiť vyhlásenie o odstúpení od zmluvy aj prostredníctvom jedného z formulárov, ktoré sú k dispozícii na stiahnutie nižšie
| ||
|
1)
|
Formulár na odstúpenie od zmluvy, alebo pomocou tlačiva priloženého v zásielke s objednaným Tovarom. Vyplnený formulár (ako aj vyhlásenie o odstúpení od zmluvy v akejkoľvek inej forme) môže Spotrebiteľ zaslať e-mailom na adresu: [email protected] alebo poštou (prípadne kuriérom) na adresu: Obchod OCHNIK, OC LAUGARICIO, 7271 Belá, 911 01 Trenčín, Slovensko
| |
5.
|
Zákazníci, ktorí využívajú služby účtu, môžu po prihlásení do svojho účtu vykonať aj výber reklamácie v príslušnej karte na internetovej stránke Obchodu.
| ||
6. | Vyhlásenie o odstúpení od zmluvy môže byť zaslané buď samostatne, alebo v jednej zásielke spolu s vráteným Tovarom. V druhom prípade môže Spotrebiteľ najmä zaslať vyhlásenie o odstúpení od zmluvy spolu s vrátenou zásielkou zaslanou spôsobom uvedeným v bode § 8. Aj v prípade, že bolo vyhlásenie o odstúpení od zmluvy zaslané samostatne, odporúča sa dodatočne priložiť vyplnený formulár na odstúpenie od zmluvy k zásielke s vráteným Tovarom, čo Predávajúcemu uľahčí identifikáciu vrátenia Tovaru. | ||
7. | Na dodržanie lehoty na odstúpenie od zmluvy stačí, ak pošlete oznámenie o odstúpení od zmluvy pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy. | ||
8.
|
V prípade odstúpenia od zmluvy je Spotrebiteľ povinný vrátiť Tovar na nižšie uvedenú adresu bezodkladne, najneskôr však do 14 dní odo dňa, keď od zmluvy odstúpil:
| ||
|
|
|
Obchod OCHNIK
OC LAUGARICIO 7271 Belá, 911 01 Trenčín, Slovensko |
|
Na dodržanie vyššie uvedenej lehoty stačí zaslať tovar späť pred uplynutím lehoty. V prípade zaslania vráteného Tovaru späť Predávajúci odporúča na zásielku napísať "VRÁTENIE"
| ||
9.
|
Spotrebiteľ znáša len priame náklady na vrátenie Tovaru (t. j. Spotrebiteľ zašle Tovar späť Predávajúcemu spôsobom, ktorý si zvolil Spotrebiteľ, a na vlastné náklady). Ak si Spotrebiteľ zvolil iný spôsob doručenia Tovaru ako najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim, Predávajúci nie je povinný uhradiť Spotrebiteľovi žiadne dodatočné náklady, ktoré Spotrebiteľovi vzniknú.
| ||
10. | Predávajúci vráti platbu do 14 dní odo dňa prijatia vyhlásenia o odstúpení od zmluvy, ale môže zadržať vrátenie platby, kým nedostane Tovar alebo kým nepredloží Predávajúcemu dôkaz o jeho vrátení, podľa toho, ktorá udalosť nastane skôr. Vrátenie peňazí sa uskutoční rovnakým spôsobom platby, aký Spotrebiteľ použil pri pôvodnej transakcii, pokiaľ Spotrebiteľ výslovne nesúhlasil s iným riešením, ktoré pre neho nepredstavuje žiadne náklady. Najmä ak platbu za Tovar vykonal Spotrebiteľ "na dobierku" (t. j. do rúk dopravcu pri doručení Tovaru), vrátenie platby môže byť vykonané na číslo platobného účtu, ktoré uviedol Spotrebiteľ. | ||
11.
|
Spotrebiteľ zodpovedá za akékoľvek zníženie hodnoty Tovaru v dôsledku jeho používania nad rámec toho, čo je nevyhnutné na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti Tovaru.
| ||
12.
|
V prípade odstúpenia od zmluvy o poskytnutí služby Dekoratívneho balenia Tovaru - pred úplným vykonaním tejto služby Predávajúcim - je Spotrebiteľ povinný zaplatiť za činnosti, ktoré už Predávajúci v rámci tejto služby vykonal do odstúpenia od zmluvy. Výška platby sa vypočíta pomerne podľa rozsahu plnenia Predávajúceho, vrátane odmeny za službu Dekoratívneho balenia. Ak sa táto odmena ukáže ako neprimerane vysoká, základom pre výpočet sumy na zaplatenie bude trhová hodnota služby poskytnutej Predávajúcim.
| ||
13.
|
Zákazník, ktorý nie je Spotrebiteľom, nemá právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu a bez vynaloženia nákladov.
| ||
14. | Ustanovenia tohto § nezbavujú ani neobmedzujú právo odstúpiť od zmluvy z dôvodu jej neplnenia alebo nesprávneho plnenia zo strany Predávajúceho alebo z dôvodu nesúladu Tovaru so zmluvou - podľa zásad uvedených v ustanoveniach uvedených v § 8. | ||
§ 11 OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV A SÚKROMIA | |||
1.
|
Politiky ochrany údajov zákazníkov obchodu sú k dispozícii na adrese: https://ochnik.sk/zasady-ochrany-osobnych-udajov.
| ||
§ 12 ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA | |||
1.
|
Predajca si vyhradzuje právo zmeniť a doplniť tieto Obchodné podmienky v nasledujúcich prípadoch:
| ||
|
1)
|
zmeny v právnych predpisoch alebo
| |
|
2)
|
zmeny v spôsobe platby alebo doručenia - v rozsahu, v akom sa tieto zmeny týkajú vykonávania ustanovení Obchodných podmienok.
| |
3) | potreby zmeny z dôvodov na strane Predávajúceho. | ||
|
V prípade zmlúv trvalého charakteru, ako je napríklad poskytovanie služby vedenia účtu, sú zmenené Obchodné podmienky pre Zákazníka záväzné, ak bol Zákazník o zmene Obchodných podmienok informovaný a do 14 kalendárnych dní od oznámenia zmluvu nevypovedal.
V prípade zmlúv inej ako trvalej povahy zmeny a doplnenia Nariadenia nijako neovplyvňujú práva, ktoré Zákazníci nadobudli pred dátumom účinnosti Nariadenia, vrátane toho, že zmeny a doplnenia Nariadenia nemajú vplyv na už zadané Objednávky alebo Objednávky v procese zadávania.
| ||
2.
|
V záležitostiach neupravených Obchodnými podmienkami sa uplatňujú ustanovenia všeobecne záväzných právnych predpisov Slovenskej republiky, najmä ustanovenia Občianskeho zákonníka a zákona č. 108/2024 o ochrane spotrebiteľa
| ||
3.
|
Podmienky nevylučujú ani neobmedzujú žiadne práva Spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov. V prípade rozporu medzi ustanoveniami Obchodných podmienok a kogentnými ustanoveniami zákona majú prednosť kogentné ustanovenia zákona. Zmluvné ustanovenia, ktoré sú pre Spotrebiteľa menej priaznivé ako ustanovenia zákon č. 108/2024 o ochrane spotrebiteľa, sú neplatné a namiesto nich sa použijú ustanovenia týchto Obchodných podmienok.
| ||
4.
|
Obchodné podmienky sú Zákazníkom k dispozícii v elektronickej podobe na stránkach obchodu www.ochnik.sk (záložka "Obchodné podmienky").
| ||
5.
|
Obsah uzatvorenej zmluvy sa eviduje, zabezpečuje a sprístupňuje Zákazníkovi prostredníctvom:
| ||
|
1)
|
Zabezpečiť prístup k Obchodným podmienkam v zmysle § 12 bod 4 Obchodných podmienok,
| |
|
2)
|
odoslanie e-mailu Zákazníkovi,
| |
|
3)
|
odoslanie predajného dokladu Zákazníkovi.
| |
6.
|
Tieto Obchodné podmienky sú účinné od 27.11.2024
|
Sledujte aktuálne novinky a akcie!
po-pi: 09:00 – 17:00