Vážení páni,
V posledných mesiacoch sa na Internete objavili falošné internetové obchody, ktoré sa zaoberajú podvodmi na zákazníkoch. Na svojich webových stránkach prezentujú fotografie a popisy výrobkov mnohých značiek za veľmi atraktívne ceny. V skutočnosti sú ponuky fiktívne a "zakúpené" výrobky sa ku kupujúcim nikdy nedostanú. Žiaľ, vo viacerých takýchto obchodoch sa objavili aj obrázky výrobkov OCHNIK.
Vzhľadom na to vás dôrazne žiadame, aby ste neuskutočňovali nákupy prostredníctvom portálov, ktoré nie sú spoľahlivé. Zároveň vyhlasujeme, že nespolupracujeme so žiadnymi subjektmi, ktoré nemajú spoľahlivé, profesionálne služby a ustálené postavenie na trhu. Zdôrazňujeme, že naša cenová politika je vo všetkých predajných kanáloch rovnaká a nájdenie ponuky, ktorá sa líši od ponuky prezentovanej v našom oficiálnom obchode www.ochnik.com môže byť dôkazom, že ste narazili na webovú stránku podvodníkov.
Pre vašu informáciu uvádzame nižšie Dekalóg bezpečného nakupovania online (zdroj: www.komputerswiat.pl):
- Podívajte sa na recenzie predávajúceho. Na webe si pozrite, ako bol predajca a jeho obchod hodnotený a koľko týchto hodnotení je. Venujte pozornosť tomu, či sú recenzie konkrétne a či dokazujú, že komentátor skutočne zakúpil daný tovar.
- Prekontrolujte si kontaktné a identifikačné údaje predávajúceho. Zákon vyžaduje, aby predávajúci poskytli úplné údaje o registrácii firmy. Absencia telefónneho čísla, e-mailovej adresy alebo obchodnej adresy by mala byť varovným signálom a zvýšiť vašu ostražitosť. Niekedy sa oplatí využiť vhodnú formu kontaktu a opýtať sa na podrobnosti o tovaroch, ktoré kupujete.
- V prípade menších stránok podrobnejšie skontrolujte ich dôveryhodnosť, históriu a recenzie na trhu.
- Pozrite si podmienky a pravidlá vrátenia konkrétneho tovaru. Predávajúci je povinný zverejniť obchodné podmienky, ktoré stanovujú podrobné pravidlá pre uzatvorenie zmluvy online. Skontrolujte, či takýto dokument existuje, či je čitateľný a zrozumiteľný. Zákon vám poskytuje možnosť vrátiť zakúpený tovar - od zmluvy môžete odstúpiť do 14 dní bez udania dôvodu (v prípade OCHNIK je to až 30 dní). Overte si, či predávajúci nebráni uplatneniu vášho práva predpismi alebo postupom pri vrátení tovaru.
- Kontrolujte, či prenos údajov prebieha cez zabezpečené pripojenie (SSL protokol). Pri vypĺňaní formulárov s údajmi skontrolujte, či váš prehliadač zobrazuje na začiatku adresy webovej stránky "https" namiesto "http". Hľadajte symbol visiaceho zámku, ktorý označuje zabezpečené pripojenie, takže tretie strany nemajú prístup k prenášaným údajom.
- Pozrite si výber rôznych spôsobov platby. Ak niekto požaduje platbu vopred a poskytuje údaje len o jednej možnosti platby, môže byť riskantné ju použiť. Dôveryhodné stránky zvyčajne ponúkajú rôzne možnosti platby, z ktorých najobľúbenejšie sú kreditné karty a rýchle priame platby prostredníctvom rôznych bánk. Prevádzkovatelia platieb, ktorí slúžia online obchodníkom, často ponúkajú dodatočné programy na ochranu kupujúcich. Nezverejňujte svoj PIN kód, najmä na internete - žiadny obchodník, či už tradičný alebo online, nemá právo vyžadovať jeho zverejnenie. Jediný kód, ktorý je potrebné uviesť pri transakciách na diaľku, je kód na zadnej strane karty (CVV2 / CVC2).
- Pozorne si prečítajte ponuky vystavovateľov na aukčných a inzertných stránkach. Pri nákupe na aukčných alebo inzerátových platformách si vždy pozorne prečítajte obsah ponuky a stránku "o mne" príslušného predajcu. Jednotlivci často v týchto opisoch uvádzajú vlastné podrobné pravidlá predaja, napríklad čas dodania, ktorý sa môže počítať až od pripísania platby na účet predávajúceho, nie na účet platobného systému.
- Keď skončíte s prevádzkou svojho účtu, nezabudnite sa odhlásiť, aby k nemu nemali prístup členovia verejnosti.
- Napíšte svoj komentár po každej transakcii. Poskytovanie spätnej väzby alebo komentárov po transakcii je veľmi dôležité. Pamätajte, že pochvalné reakcie alebo upozornenia sú pre ostatných rovnako cenné ako pre vás. Preto sa oplatí venovať tomu dve minúty.
- Až úspešne dokončíte celú transakciu a budete spokojní s tovarom, ktorý ste dostali, pre istotu si uschovajte všetku elektronickú korešpondenciu s predávajúcim.