OCHNIK S.A., ako rodinný podnik, zahŕňa do filozofie svojej činnosti mnohostranné uvažovanie o životnom prostredí. Zapojenie do spoločenskej zodpovednosti podnikov (Spoločenská zodpovednosť podnikov) zahŕňa mnohé aspekty činnosti spoločnosti. Spoločnosť OCHNIK sa zúčastňuje na mnohých charitatívnych iniciatívach a cyklicky podporuje charitatívne organizácie a zamestnanci spoločnosti sa ochotne zapájajú do dobrovoľníckej práce pre ľudí v núdzi.
Vedenie spoločnosti sa obzvlášť snaží podporovať tých najmladších, ktorí to potrebujú. Neustále spolupracujeme s nasledujúcimi organizáciami pomáhajúcimi deťom:
Jednou z našich každoročných iniciatív je akcia "Spoločne dokážeme viac". Na jar si v predajniach OCHNIK po celej krajine môžete kúpiť špeciálne "tehličky" za symbolických 7 PLN. Gesto klientov sa počíta dvakrát, pretože ku každej predanej tehličke pridáme druhú sumu. Zdvojnásobená suma získaná z predaja putuje do rozpočtov združení pomáhajúcich deťom. Ďalšou iniciatívou je decembrový predaj vianočných ozdôb vyrobených zverencami ergoterapeutických dielní. Celkový príjem z tejto akcie každoročne putuje na účet WTZ.
OCHNIK sa zapája aj do celoslovenských sociálnych kampaní, ako je napríklad finále Veľkého orchestra vianočnej charity alebo Šľachetný balíček, a aktívne sa zúčastňuje na živote miestnej komunity.
V roku 2019 sme na podporu zdravotníctva počas epidémie COVID-19 zorganizovali kampaň "Srdce pre nemocnice", v rámci ktorej sme šili ochranné masky a zástery pre nemocnicu Garwolin a podporili sme zbierku nadácie Siepomaga na vybavenie nemocníc zdravotníckym vybavením potrebným na boj s koronavírusom.
VYHLÁSENIE O POUŽÍVANÍ PRÍRODNEJ KOŽUŠINY
V zbierkach OCHNIK
Ako sme už viackrát informovali, OCHNIK sa mení od sezóny k sezóne spolu s očakávaniami svojich klientov. V ponuke značky sa neustále zvyšuje počet modelov vyrábaných na základe moderných technológií z umelých materiálov, ktoré imitujú prírodné suroviny. Za posledných niekoľko rokov sa podiel prírodných kožušín v kolekciách OCHNIK výrazne znížil a ustúpil umelým kožušinám. Modely, na výrobu ktorých bola použitá prírodná kožušina, tvoria v súčasnosti len malú časť ponuky značky, určenú pre klientov vyhľadávajúcich tento typ výrobkov, a jej podiel na celkovom predaji značky OCHNIK predstavuje len 1,5 %.
Vzhľadom na charakter a históriu spoločnosti, ako aj potreby a očakávania niektorých našich zákazníkov si rozhodnutie úplne upustiť od výrobkov obsahujúcich prírodnú kožušinu vyžaduje čas a reorganizáciu. Výber výrobkov dostupných v našich kolekciách vychádza z analýzy výberu spotrebiteľov a prispôsobenia ponuky potrebám zákazníkov. Okrem toho by sme chceli zdôrazniť, že značná časť kožušinových výrobkov v ponuke spoločnosti je vedľajším produktom, ktorý pochádza z chovu zvierat pre potravinársky priemysel.
Radi by sme tiež zdôraznili, že sme nikdy nepodceňovali otázku dobrých životných podmienok zvierat. Zvieratám chovaným na farmách by sa mali poskytovať čo najlepšie podmienky, ktoré umožnia rešpektovať ich práva. Kožušinové farmy musia podliehať pravidelným kontrolám a inšpekciám, ktoré budú mať za následok elimináciu pseudofarmárov, ktorí so zvieratami zaobchádzajú nehumánne.
Vieme, že téma používania kožušín v módnom priemysle vyvoláva mnoho emócií. Ubezpečujeme vás, že pozorne počúvame každý hlas v tejto diskusii, sme otvorení zmenám a postupne ich zavádzame do našich kolekcií.
Dôležitým prvkom spolupráce medzi spoločnosťou OCHNIK S.A. a subjektmi, ktoré dodávajú kožušiny pre výrobky tejto značky, sú dobré životné podmienky zvierat. Nižšie nájdete obsah listu, ktorý sme zaslali všetkým našim dodávateľom. Chceme sa uistiť, že plne zdieľajú postoj spoločnosti OCHNIK k humánnemu zaobchádzaniu so zvieratami.
Sledujte aktuálne novinky a akcie!
po-pi: 09:00 – 17:00